+48 796 344 938 rajdamaciej@gmail.com

Święta w e-commerce

TUTAJ JESTEŚ: STRONA GŁÓWNA

Blog

Święta w e-commerce

Święta w e-commerce

19 Listopad 2019

Święta w e-commerce

Listopad i grudzień to okres, w którym sklepy internetowe przeżywają prawdziwy boom zainteresowania. Black Friday, Dzień Darmowej Dostawy, Mikołajki, święta Bożego Narodzenia, Sylwester, a potem noworoczne wyprzedaże sprawiają, że klienci chętniej kupują online. Jest to ogromna okazja dla branży e-commerce i warto maksymalnie wykorzystać tę sytuację. Jednak jak to zrobić, aby zachęcić potencjalnych klientów do zakupów naszych towarów i usług? Sposobów jest wiele, o czym więcej w poniższym artykule.

Odpowiednia strategia kluczem do sukcesu

Wzmożony okres zakupowy otwiera przed przedsiębiorcami nowe możliwości, jednak należy odpowiednio zaplanować strategię promocyjną. Być może przysłowiowe łapanie wszystkich srok za ogon nie jest najlepszym pomysłem, a lepiej skupić się na jednej czy dwóch okazjach i dopracować rabaty oraz politykę danej promocji. Dobrze przemyślana strategia pozwoli nie tylko zwiększyć sprzedaż w danym okresie, ale przyciągnie stałych klientów, którzy systematycznie będą wracać do Twojego sklepu internetowego. Czym jednak jest dobrze przemyślana strategia? Powinna zakładać konkretne cele – np. wyprzedaż produktu X, reklama sklepu wybranymi kanałami (social media, e-mail) oraz określenie czasu trwania danej promocji.

Przygotowanie do akcji

Trzeba rozróżnić dwa obszary, w których należy się właściwie przygotować. Pierwszy z nich jest typowo techniczny, czyli zadbanie o płynność ładowania się strony (szczególnie w okresie zwiększonego ruchu na niej), przetestowanie ścieżki zakupowej i sprawdzenie, czy po drodze nie występują jakieś problemy, które mogą zniechęcić potencjalnego klienta (niezbyt jasna polityka reklamacji, wybór opcji płatności i dostawy, maksymalnie uproszczony etap dokonywania zakupów itd.). Warto też przygotować się na różne scenariusze, gdyż więcej wejść oznacza również większą liczbę problemów i zapytań kierowanych do działu obsługi klienta. Pamiętaj, że w obecnych czasach internauci nie lubią czekać i są niecierpliwi, więc wszystko musi działać płynnie, bo w przeciwnym razie zrezygnują z zakupu Twojego produktu bądź usługi.

Drugi obszar dotyczy umiejętnego poinformowania stałych klientów o akcji oraz dotarcia do nowych osób. Swoich obecnych odbiorców możesz powiadomić za pomocą newslettera oraz social mediów i tego drugiego kanału warto też użyć do rozreklamowania promocji pośród pozostałych Internatów, z których część z pewnością się skusi i zajrzy na Twoją stronę internetową. Dobrym rozwiązaniem jest także spersonalizowany mailing zawierający najważniejsze informacje o promocji – czas jej trwania, korzyści ze skorzystania z danej oferty (rabat, punkty bonusowe, akcja promocyjna pod tytułem „drugi produkt za połowę ceny” itd.). Pamiętaj jednak, aby taką akcję promocyjną przeprowadzić z odpowiednim wyprzedzeniem – w przeciwnym razie odbiorca może nie zdążyć na nią zareagować.

Wyprzedź konkurencję

Okres okołoświąteczny to oczywiście ogromna szansa dla sklepów internetowych, jednak konkurencja nie śpi i z pewnością przygotuje również interesujące propozycje dla swoich klientów oraz nowych osób. Przebić się ze swoją ofertą możesz na kilka sposobów, np. poprzez zainwestowanie w reklamy (Facebook Ads, AdWords), które w tym okresie powinny najszybciej i najbardziej się zwrócić. Możesz też wydłużyć akcję promocyjną lub zacząć ją wcześniej niż większość firm działających w Twojej branży. Możesz również zaproponować dodatkowe bonusy klientom w postaci darmowej dostawy albo kodów promocyjnych do wykorzystania przy następnej wizycie. Kluczem jest tutaj odpowiednia strategia i nieustanne monitorowanie rynku, bo tylko takie podejście pozwoli Ci odpowiednio trafić w potrzeby klientów i tym samym wyprzedzić konkurencję.

Zwróć uwagę na szczegóły

Szczegóły są niezwykle ważne, gdyż to często właśnie one wpływają na ostateczny odbiór całości. Dlatego też powinieneś zwrócić na nie dużą uwagę i zadbać nawet o najmniejsze detale. Dopracowana grafika, ciekawy tekst, spójne przesłanie to elementy, które mogą zaważyć na całości. Niezdecydowany klient podąży za ofertą, która w jakiś sposób go poruszy i tym samym utkwi mu w głowie. Dlatego dobrym pomysłem jest zaangażowanie emocji, gdyż to zbuduje silniejszą więź z odbiorcą. A o to przede wszystkim chodzi, czyli o pozyskanie stałego i lojalnego klienta, który będzie systematycznie wracał do Twojego sklepu internetowego.

Armia oddanych klientów

Kilkukrotnie wspomniałem już, że nadchodzący okres jest świetną okazją do zbudowania trwałej więzi z klientem. Owszem, wzmożony ruch końcem roku z pewnością wygeneruje większe zyski, jednak prawdziwym celem powinno być pozyskanie nowych klientów, którzy będą systematycznie wracać na Twoją stronę internetową. Jak to zrobić? Najlepiej poprzez różne dodatkowe korzyści, które zapewnią lojalność wobec sklepu, np. dołączenie do klubu konsumenckiego, nagradzanie każdych zakupów punktami bonusowymi, które mogą być wymienione na nagrody, nadanie klientom statusu uzależnionego od liczby dokonanych transakcji itd. Warto też wyróżnić takich klientów newsletterem lub odpowiednią grupą na social mediach, gdyż to jeszcze mocniej zachęci ich do częstych odwiedzin.

Masz do mnie pytania?
Umów się na konsultacje!
Święta to ogromna okazja dla branży e-commerce i warto maksymalnie wykorzystać tę sytuację. Jednak jak to zrobić, aby zachęcić potencjalnych klientów do zakupów naszych towarów i usług?