+48 796 344 938 rajdamaciej@gmail.com

Pozycjonowanie SEO czy reklama Google Ads co wybrać?

TUTAJ JESTEŚ: STRONA GŁÓWNA

Blog

Pozycjonowanie SEO czy reklama Google Ads co wybrać?

Pozycjonowanie SEO czy reklama Google Ads co wybrać?

21 Styczeń 2019
Co to jest pozycjonowanie SEO ?

SEO (Search Engine Optimization) nazywamy wszystkie działania, które zwiększają pozycje strony internetowej w wyszukiwarce Google lub innej. Jest to ruch darmowy, nie płacimy za kliknięcia w link prowadzący do naszej witryny.

Co to jest Google Ads (Adwords) ?

Google Ads, dawniej Adwords jest to płatna forma reklamy oferowana w modelu PPC, Pay-per-click czyli płatność za kliknięcie. Google oferuje nam szerokie możliwości działania od reklamy tekstowej w wyszukiwarce, reklamy produktowej, reklamy graficznej w sieci reklamowej Google, aż po filmy na portalu YouTube.

Pozycjonowanie SEO vs Google ADS (Adwords) - co wybrać?

1. Jak szybko uzyskasz efekty:

Pozycjonowanie SEO jest długofalowym procesem, którego efekty możesz zobaczyć dopiero po kilku tygodniach czy nawet miesiącach prac. Jest to w głównej mierze zależne od branży w której działamy czy też konkurencyjności strony. Natomiast w Google Ads efekty widoczne są błyskawicznie, już po kilku chwilach od uruchomienia kampanii zaczynamy wyświetlać się w wyszukiwarce. Pozycja reklamy zależna jest wyłącznie od budżetu który jesteś w stanie przeznaczyć na promocje.

2. Czy efekty zostaną utrzymane?

Efekty w Google Ads uzyskujemy błyskawicznie, lecz niestety równie szybko je tracimy. Wraz z końcem budżetu, reklama całkowicie przestaje się wyświetlać w wyszukiwarce Google, a ruch na stronie generowany wcześniej przez to źródło znika aż do kolejnego zasilenia konta oraz powtórnego uruchomienia kampanii.

Przeciwieństwem jest natomiast strona, umiejętnie wypozycjonowana w wynikach organicznych. Zoptymalizowana oraz bogata w mocne linki witryna, daje nam długotrwałe efekty w postaci wysokich pozycji w Google oraz nieograniczonej ilości darmowego ruchu. Jest to jeden z najważniejszych argumentów przemawiających na korzyść pozycjonowania SEO.

3. Słowa kluczowe i elastyczność reklamy

W Google Ads ilość słów kluczowych jest nieograniczona. Kampanie możemy kierować na dowolną sumę określeń jednak przy ich dużej liczbie koszty reklamy wzrosną. W przypadku SEO pula fraz zależna jest od wielkość strony WWW, która ma być pozycjonowana. Aby działania były efektywne podstrony powinny być mocno sprecyzowane i nie możemy na nie kierować zbyt dużej ilości haseł. Rozwiązaniem jest blog, który przy sprawnym prowadzeniu wyłapie nam słowa kluczowe z tzw. „długiego ogona”. Mocnym argumentem przemawiającym za Google Ads jest bardzo wysoka elastyczność działań. W łatwy sposób i ze stosunkowo niskim nakładem pracy możemy przemodelować naszą reklamę i słowa kluczowe pod które chcemy się wyświetlać. Jak już wiemy, w przypadku pozycjonowania efekty takich modyfikacji są widoczne dopiero po pewnym czasie, a sama zmiana strategii może wymuszać na nas konieczność dostosowania struktury serwisu jak i tekstów znajdujących się na podstronach. Warto więc już od samego początku (najlepiej jeszcze przed stworzeniem serwisu), zadbać, aby strategia SEO była mocno przemyślana.

4. Zasięg

Skutecznie zoptymalizowana witryna poprawi naszą widoczność nie tylko w Google lecz również w konkurencyjnych wyszukiwarkach takich jak np. Bing (warto na to zwrócić uwagę, szczególnie kiedy sprzedajemy nasze towary na inne europejskie kraje, gdzie udział wyszukiwarki Bing w rynku jest spory np. Wielka Brytania – 23%, Niemcy – 13%, Francja-19% ). W przypadku Google Ads skupiamy się tylko i wyłącznie na jednej wyszukiwarce lecz możliwości reklamowe są dużo większe. Możemy wyświetlać nasze materiały m.in. w postaci bannerów graficznych w serwisach partnerskich Google oraz w usłudze Gmail, czy też krótkich filmów na portalu YouTube. Przynoszącą bardzo dobre efekty (wysoki wskaźnik konwersji) formą promocji, jest reklama produktowa, gdzie potencjalny Klient już na samym początku, przed kliknięciem w link i wejściem na stronę docelową ma możliwość zapoznania się z najistotniejszymi danymi na temat sprzedawanego towaru.

5. Ograniczenia dotyczące branży

Prowadzisz sklep z tytoniem lub alkoholem? Firmę udzielającą pożyczek? Google Ads nie jest dla Ciebie… W przypadku płatnej reklamy od Google możliwości promowania dla poszczególnych branż są mocno ograniczone lub zakazane. Takich utrudnień nie spotkasz natomiast przy standardowym pozycjonowaniu organicznym.

Treści podlegające ograniczeniom to m.in: Tytoń i alkohol, Hazard i gry, Treści erotyczne, Usługi Finansowe, Opieka zdrowotna i leki, Treści polityczne, Niebezpieczne produkty lub usługi tj. narkotyki, akcesoria ułatwiające zażywanie narkotyków, broń, amunicja, materiały wybuchowe i fajerwerki, instrukcje otrzymywania materiałów wybuchowych lub innych szkodliwych produktów

6. Podsumowanie

Jak widzicie obie formy reklamy mają swoje wady i zalety, więc ciężko jednoznacznie określić co będzie lepszym rozwiązaniem bez poznania branży, budżetu oraz aktualnych potrzeb.

Kiedy zainwestować w reklamę płatną Google Ads?

Jeżeli sprzedajesz produkty sezonowe lub dopiero startujesz z biznesem i chcesz sprawdzić czy Twój pomysł okaże się strzałem w dziesiątkę, Google Ads nada się do tego znakomicie. Warto zainwestować w płatną promocję również w przypadku gdy posiadasz sklep online. Ciężko w dzisiejszych czasach wyobrazić sobie marketing i sprzedaż online bez wyświetlania reklamy produktowej czy też bez możliwości docierania do użytkowników z remarketingiem.

Kiedy wybrać pozycjonowanie SEO?

W momencie gdy chcesz na stałe zwiększyć ruch na stronie, lub stawki w Google Ads w dłuższej perspektywie są ponad Twój budżet zainwestuj w pozycjonowanie.

Google Ads i pozycjonowanie SEO razem?

Odpowiedź brzmi TAK. Podczas działań związanych z pozycjonowaniem optymalizujemy strukturę podstron oraz uzupełniamy je w bogate treści, co ma bezpośredni wpływ na ocenę jakości reklamy w Google Ads. Przełoży się to na niższy koszt kliknięcia, a także wyższą pozycję reklamy. Dodatkowo tworzenie porad przy pomocy bloga buduje wizerunek marki, dzięki czemu użytkownicy są skłonni Ci zaufać i bardziej prawdopodobnym jest, że sfinalizują transakcję. Kolejną zaletą takiego połączenia jest to, że witryna pojawiająca się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania zapewni dodatkowe możliwości optymalizacji kampanii Google Ads. Zazwyczaj w takim przypadku nie ma już potrzeby wyświetlania płatnej reklamy na słowa kluczowe z pierwszej trójki lub można bardzo mocno ją ograniczyć, dzięki temu zmniejszamy budżet lub przenosimy go na inne obszary.

Moim zdaniem tylko dzięki połączeniu tych dwóch sposobów promocji jesteś w stanie w pełni wykorzystać potencjał wyszukiwarki Google.

Masz do mnie pytania?
Umów się na konsultacje!
Pozycjonowanie SEO czy Google Ads (Adwords) co wybrać? Zastanawiasz się co będzie lepszym rozwiązaniem dla Twojej strony internetowej? Czytaj mojego bloga!