+48 796 344 938 rajdamaciej@gmail.com

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

TUTAJ JESTEŚ: STRONA GŁÓWNA

Blog

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

9 Wrzesień 2019

Pozycjonowanie stron internetowych

Jeśli chcesz zaistnieć w Internecie, musisz zainwestować w pozycjonowanie. Jest to najważniejsze działanie marketingowe, dzięki któremu dotrzesz do większej ilości odbiorców i potencjalnych klientów. Internauci po wpisaniu konkretnej fazy w wyszukiwarkę Google wchodzą zazwyczaj w kilka pierwszych linków, mimo że pojawiają się setki albo tysiące różnych wyników. Przy tak dużej konkurencji ważne jest, aby Twoja strona zajmowała jak najwyższe miejsce w rankingu. Koszty pozycjonowania mogą wahać się od kilkuset złotych miesięcznie do nawet kilkunastu tysięcy, a wszystko zależy od specyfiki Twojej branży i realizowanych celów. Szczegółowy opis poszczególnych rodzajów pozycjonowania oraz ich wady i zalety przedstawiamy w poniższym wpisie blogowym.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych, inaczej SEO (ang: search engine optimization) to podstawowa i najefektywniejsza metoda zwiększania widoczności Twojej strony www i jej oferty w sieci. Można to osiągnąć na kilka różnych sposobów, a odpowiednio dobrana strategia jest tutaj kluczem do sukcesu. Pozycjonowanie jest nieodłącznym elementem działań e-marketingowych , a ponad 58% wszystkich wejść na strony internetowe w Polsce jest wynikiem korzystania z wyszukiwarki Google. Warto więc zadbać o to, aby strona www znalazła się jak najwyżej w jej rankingach, co zagwarantuje wzrost jej popularności pośród internautów. Jednak, aby tak się stało potrzebne jest kompleksowe działanie, często rozłożone w czasie na miesiące, a nawet lata. Efekty nie pojawiają się z dnia na dzień, ale można się ich spodziewać już po kilku lub kilkunastu tygodniach. Różnica wynika m.in. ze stopnia skomplikowania fraz kluczowych oraz konkurencyjności danej branży.

Jak pozycjonować stronę internetową?

Jak wspomnieliśmy wyżej, pozycjonowanie stron wymaga złożonych działań i nie ma tutaj jednej, skutecznej metody. Wprost przeciwnie - dopiero wykorzystanie kilku różnych sposobów pozwoli zmaksymalizować zasięg i tym samym zaistnieć na rynku oraz dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Działania można podzielić na prace wykonywane bezpośrednio na stronie oraz poza nią. Zadaniem tych pierwszych jest diagnostyka problemu i optymalizacja strony - głównie pod względem wizualnym i zawartej na niej treści. Do drugiej grupy należą wszystkie te działania SEO, których celem jest zwiększenie ogólnej popularności naszej witryny w internecie. Jest to przede wszystkim tzw. link building, czyli pozyskiwanie linków na zewnętrznych serwisach np. forach internetowych, w social mediach albo katalogach firm. Wyzwaniem w przypadku skutecznego pozycjonowania stron jest znalezienie złotego środka, ponieważ każda witryna jest oceniana indywidualnie i wymaga innego zakresu prac.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Usługi pozycjonowania stron mogą wynosić od kilkuset złotych do nawet kilkunastu tysięcy złotych na miesiąc. Nie obowiązuje tutaj jeden, ścisły cennik pozycjonowania, ponieważ zakres potrzebnych działań jest inny dla każdej witryny. Na ostateczną kwotę wpływa m.in. początkowa pozycja strony w Google i jej stan przed optymalizacją, zakładane dalekosiężne cele firmy, ruch na stronie przed podjęciem współpracy, ewentualna reklama, dostępne zaplecze, przewidziany budżet itd. Należy pamiętać o tym, że SEO jest procesem, a nie jednorazowym działaniem. Oczywiście, można przeprowadzić tylko audyt i następnie wdrożyć zawarte w nim wskazówki, co powinno dać już pierwsze rezultaty, jednak bez systematycznych działań niemożliwym jest osiągnięcie oraz utrzymanie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej.

Poniżej przedstawimy najważniejsze działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych wraz z ich szacunkowym kosztem. Mamy nadzieję, że nasz artykuł pozwoli Państwu lepiej zrozumieć, na czym polega taka praca i jak może ona wpłynąć na rozwój każdej firmy. Informacje zawarte w tekście mają za zadanie przedstawić i wyjaśnić cały proces, a liczby tutaj zawarte są w dużym stopniu orientacyjne, gdyż jak wspomnieliśmy wyżej, koszty pozycjonowania stron są bardzo zróżnicowane. Dla lepszego zobrazowania całości podajemy widełki cenowe, dzięki którym łatwiej zaplanować budżet przeznaczony na SEO.

Audyt SEO

Audyt SEO jest wymagany w przypadku istniejącej już strony internetowej. Polega on na sporządzeniu odpowiedniej dokumentacji, w której zostają wskazane wszystkie błędnie wykonane elementy danej witryny. Dobrze przeprowadzony audyt jest podstawą wszystkich późniejszych prac i w zasadzie ich kluczowym elementem. Dopiero niejako wyczyszczenie własnego podwórka, czyli w tym przypadku własnej strony internetowej otwiera drogę do kolejnych działań. Pominięcie tego kroku lub niezastosowanie się do wskazówek zawartych w dokumentacji może opóźnić lub wręcz uniemożliwić właściwie pozycjonowanie strony. Raport z audytu SEO nie tylko wypunktuje wszystkie możliwe błędy i niedociągnięcia na Twojej stronie internetowej, ale także wskaże sposoby ich rozwiązania oraz ustali priorytet działań. Optymalizacja strony na podstawie stworzonej dokumentacji może potrwać długi czas, więc warto skupić się w pierwszej kolejności na najważniejszych i najbardziej szkodliwych problemach. Dzięki temu pozytywne zmiany będą widoczne już po kilku tygodniach.

Koszt audytu SEO to jednorazowy wydatek i może wynosić od 500 złotych do nawet 12.000 złotych. Wstępną cenę można przewidzieć na podstawie wielkości danej strony internetowej, jej wykonania oraz pozycji w wynikach wyszukiwania. Ostateczna cena będzie też uzależniona od ilości błędów, które wskaże analiza indywidualnych potrzeb danej firmy, bo chociaż zaleca się przeprowadzenie szczegółowego i kompletnego audytu SEO, to można skupić się na optymalizacji konkretnych informacji, które w danym momencie będą najistotniejsze z punktu widzenia rozwoju przedsiębiorstwa.

Optymalizacja

O ile audyt SEO wymagany jest w przypadku istniejących już w internecie stron www, o tyle optymalizacja odnosi się zarówno do starszych, jak i dopiero co tworzonych witryn. W pierwszym przypadku działania opierają się przeważnie na raporcie z audytu SEO i systematycznie poprawiają błędy oraz budują pozycję danej marki w sieci. Z kolei w drugiej sytuacji strona internetowa danej firmy jest budowana od podstaw, więc jej marketing powinien uwzględnić wszystkie działania, które przyczynią się do wzrostu popularności strony w wynikach wyszukiwania. Wysokie pozycje w Google moja firma osiąga dzięki kompleksowym działaniom prowadzonym na szeroką skalę. Zaliczają się do nich m.in.:

  • SEO optymalizacja treści na stronie poprzez zawarcie w nich słów kluczowych,
  • dbałość o jakość wspomnianych treści, dzięki czemu informacje w nich zawarte oceniane są przez boty, jako przydatne i jakościowe,
  • stworzenie odpowiednich tytułów stron, czyli tzw. tag title, które przyczynią się do lepszej oceny całości,
  • stworzenie wartościowych meta description, które nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, ale mogą się przyczynić do większej liczby wejść i ogólnego ruchu na stronie,
  • stworzenie odpowiednich adresów strony (tzw. friendly URL), które są przyjaźniejsze dla skanów wyszukiwarki,
  • optymalizacja szaty graficznej i poszczególnych grafik, co przekłada się m.in. na szybkość ładowania strony internetowej,
  • dostosowanie witryny do wszystkich urządzeń mobilnych - komputera, tabletu, telefonu,
  • linkowanie pomiędzy stronami.

Wymienione powyżej działania SEO to tylko część zadań, które należy wykonać, aby pozycjonowanie strony internetowej przyniosło zamierzone efekty. Jest to praca czasochłonna, która generuje koszty, jednak wiemy, że osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google jest równoznaczne ze zwiększeniem przychodów. Top10 z każdej branży zgarnia zazwyczaj zdecydowaną większość klientów, warto więc zadbać o jak najwyższy wynik swojej firmy, bo to przełoży się na wzrost jej dochodów.

Pozyskiwanie linków

Pozyskiwanie linków, czyli wspomniany już link building to działania, które odbywają się poza Twoją stroną internetową. Polegają one na zbudowaniu zaplecza złożonego z zewnętrznych linków, które są odnośnikami do strony danej firmy lub marki. Na podstawie ich liczby oraz jakości Google ocenia popularność witryny, co znajduje odzwierciedlenie w pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie poprzez pozyskiwanie linków wymaga czasu, ponieważ w większości nie powinny one wychodzić od osób związanych z daną firmą. Istnieje kilka różnych sposobów SEO na skuteczne pozycjonowanie za pomocą linków przychodzących. Wybrane metody różnią się ceną i skutecznością, a do najpopularniejszych należą:

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany to nic innego, jak tekst, który w swojej treści ma przemycić informacje o Twojej firmie i jej ofercie. Skuteczność takiego artykułu zależy od wielu czynników, jednak nawet najprostszy z nich jest często lepszy, niż tradycyjna reklama obrazkowa. Dlaczego? Wielu internautów korzysta z programów blokujących standardowe reklamy, więc nie docierają one do potencjalnych odbiorców. Z kolei artykuł sponsorowany nie jest kojarzony ze spamem, więc nie ma możliwości jego zablokowania. Poza tym inwestując w treściwy tekst z właściwymi słowami kluczowymi, mamy szansę pozyskać klientów, którzy szukali właśnie takich informacji.

Ceny za artykuł sponsorowany wahają się od 30 zł do 1200 zł za przygotowanie treści oraz od 50 zł do nawet 16.000 złotych za jego publikację. Różnice wynikają z długości tekstu, stopnia skomplikowania danej branży czy metody i miejsca publikacji.

Marketing szeptany

Marketing szeptany ma za zadanie zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy na rynku. Dobrze przeprowadzone działania SEO powinny wyglądać na spontaniczną wymianę opinii osób niepowiązanych z daną marką i dzięki temu nasza oferta może trafić do nowych klientów. Linki przychodzące umieszczane są zazwyczaj na forach i social mediach. Dodanie pojedynczego komentarza to koszt 2 - 8 złotych za sztukę.

Katalogi firm

Dodanie odpowiedniego wpisu z linkiem do katalogów firm jest kolejnym działaniem SEO sprzyjającym pozycjonowaniu stron. Ogólnodostępne katalogi są nie tylko świetnym źródłem informacji dla potencjalnych klientów, ale również pomagają w osiągnięciu lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Koszt jednego wpisu waha się od 5 złotych do 25 złotych.

Zaplecze dedykowane

Przez zaplecze dedykowane należy rozumieć stworzenie osobnej strony lub bloga, gdzie umieszczane będą wpisy odnoszące się w mniej lub bardziej bezpośredni sposób do działalności firmy. Jest to najbardziej zaawansowane rozwiązanie i równocześnie najdroższe, ale zapewnia nieustanne możliwości w pozycjonowaniu stron. W dłuższej perspektywie jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi SEO, dzięki któremu można nie tylko wzmocnić pozycje strony w Google, ale również zbudować trwałą więź z klientami, poprzez umieszczanie odpowiednich informacji na stronie, które będą działać niczym reklama. Każdy nowy artykuł stworzony pod zaplecze dedykowane to okazja do przypisania nowych linków przychodzących, które zwiększą ruch w serwisie.

Jednakże koszty postawienia strony oraz jej późniejszego utrzymania są wysokie i trzeba je ponosić systematycznie, aby przynosiło to jak najlepsze efekty. Budowa strony internetowej to jednorazowy koszt od 1000 złotych do 8.000 złotych, a utrzymanie serwerów i ewentualny rozwój stworzonej witryny to kwota od 400 złotych do nawet 16.000 złotych na miesiąc.

Analityka

Analityka polega na ciągłym monitorowaniu osiąganych wyników. Kto się nie rozwija, ten się cofa i to hasło ma w sobie wiele prawdy. Konkurencja nie śpi, trendy w modzie się zmieniają, tak samo, jak zmieniają się i rozwijają narzędzia SEO do pozycjonowania stron. Wiemy, jak ważne jest trzymanie ręki na pulsie, dlatego zalecamy nieustanną optymalizację, dzięki czemu łatwiej utrzymać raz osiągniętą pozycje na rynku. Koszt takiej analityki waha się od 100 złotych do 2.400 złotych miesięcznie i warto ująć go w budżecie swojej firmy.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Nasz artykuł dotyczy pozycjonowania stron internetowych i wszystkich działań SEO, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej pozycji w Google. Jednakże wymienione wyżej metody można zastosować także w przypadku sklepu internetowego i dzięki temu zwiększyć ruch i ogólną sprzedaż, co automatycznie przełoży się na wzrost zysku. Pozycjonowanie sklepów online jest być może nawet ważniejsze, niż SEO stron internetowych, ponieważ w tym przypadku pozyskanie klientów ma kluczowe znaczenie dla przetrwania firmy. Warto więc zadbać o to, aby nasza oferta była widoczna w sieci i trafiała do jak największej liczby osób.

Podsumowanie

Skuteczny marketing powinien być wielopoziomowy i zakładać działalność na wielu płaszczyznach: social media, pozycjonowanie, optymalizacja, oferta dopasowana do potrzeb osób z wybranej grupy targetowej itd. Zbieranie informacji i ich analiza wymaga nieustannej pracy, aby liczyć się na rynku. Mamy nadzieje, że dzięki naszemu wpisowi wiesz już czym jest pozycjonowanie i dzięki temu rozumiesz, jak kluczowe jest ono dla rozwoju każdej firmy. W razie jakichkolwiek wątpliwości zachęcamy do kontaktu i omówienia warunków ewentualnej współpracy. Nasza oferta dostosowana jest do małych i dużych przedsiębiorstw, które chcą wzmocnić swoją pozycje w sieci. Możemy zaproponować lokalne pozycjonowanie pozwalające dotrzeć do klientów z okolicy lub działania SEO na szerszą skalę. Analiza potrzeb firmy pomoże nam wspólnie wyznaczyć cele i zaplanować najskuteczniejszą strategię. Pozycjonowanie oraz optymalizacja stron z pewnością przyniosą wymierne korzyści, więc jeszcze raz zapraszamy do współpracy i kontaktu.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Kliknij, aby powiększyć
Masz do mnie pytania?
Umów się na konsultacje!
Koszty pozycjonowania mogą wahać się od kilkuset złotych miesięcznie do nawet kilkunastu tysięcy, a wszystko zależy od specyfiki Twojej branży i realizowanych celów