+48 796 344 938 rajdamaciej@gmail.com

Jak utworzyć Piksel Facebooka oraz grupy odbiorców?

TUTAJ JESTEŚ: STRONA GŁÓWNA

Blog

Jak utworzyć Piksel Facebooka oraz grupy odbiorców?

Jak utworzyć Piksel Facebooka oraz grupy odbiorców?

13 Listopad 2018

Co to jest Piksel Facebooka?

Piksel Fb jest to niewielki wycinek kodu umieszczany na firmowej stronie internetowej lub sklepie online „łączący” naszą witrynę z fanpagem. Dzięki niemu możemy śledzić zdarzenia (konwersje) na naszej stronie WWW (np. odwiedziny wybranej podstrony ofertowej, kontaktu, zapisanie użytkownika do newslettera, dodanie produktu do koszyka, złożenie zamówienia w sklepie internetowym).

Optymalizacja reklam i remarketing

Na podstawie odwiedzin naszej strony jak i konwersji, Piksel umożliwia nam definiowanie grup odbiorców, do których możemy kierować reklamy. Dzięki temu stają się one bardziej zoptymalizowane pod kątem danego Klienta, jak również możemy prowadzić tzw. Remarketing. Przykładowo: jeżeli ktoś odwiedził naszą stroną internetową, a posiada konto na Facebooku możemy wyświetlić mu reklamę zachęcającą do polubienia fanpage’a. Bardziej zaawansowaną akcją reklamową (remarketingową) jest wyświetlenie reklamy oferującej rabat na zakupy w naszym sklepie internetowym użytkownikowi, który dodał produkt do koszyka, a nie zdecydował się na zakup. Działania te są bardzo dobrym sposobem na zwiększanie ilości Klientów w naszej firmie oraz skuteczności prowadzonych działań marketingowych.

Nie używam płatnej reklamy więc po co mi Piksel?

Nawet jeżeli w tym momencie płatna reklama nie jest uruchamiana, warto dodać Piksel Facebooka do naszej strony. Dzięki temu przyszłościowo będziesz posiadać dane, które umożliwią Ci lepsze dostosowanie reklam oraz remarketingu. Dane wyciągnięte z Piksela przy rozważnej i skutecznej analizie pozwolą Ci również na optymalizację innych kanałów sprzedaży.

Jak utworzyć piksel FB?

Na wstępie musimy zalogować się do menagera reklam na Facebooku. Klikając kolejno menu w lewym górnym rogu, następnie w link „Piksele” przechodzimy do panelu gdzie możemy dodać nasz pierwszy piksel.

 Menadżer firmy Facebooka, Menu Menadżer firmy Facebooka, Menu

Uzupełniamy nazwę piksela, oraz adres URL witryny internetowej, na której piksel będzie zainstalowany. Klikamy utwórz i gotowe! W tym momencie uzyskaliśmy kod, który należy umieścić w witrynie. Jeżeli sami potrafimy edytować strukturę naszej strony możemy własnoręcznie wkleić kod piksela między znaczniki <head> i </head> lub użyć Google Tag Manager. W przeciwnym wypadku musimy poprosić kogoś z dostateczną wiedzą techniczną, aby zrobił to za nas.

Tworzymy piksel Facebooka Tworzymy piksel Facebooka

Tworzenie podstawowej Grupy odbiorców

Mamy już zainstalowany piksel na naszej stronie, czas aby utworzyć pierwszą grupę odbiorców. W tym celu przechodzimy ponownie do menagera reklam, następnie klikamy w zakładkę grupy odbiorców.

Przechodzimy do grup odbiorców Przechodzimy do grup odbiorców

Przechodzimy do opcji Ruch w witrynie internetowej. W nowym oknie dialogowym wybieramy stworzony wcześniej piksel, wybieramy opcję Wszystkie osoby odwiedzające witrynę oraz podajemy nazwę grupy odbiorców. Po zatwierdzeniu owa grupa jest gotowa. Teraz wystarczy poczekać, aż zapełni się ona użytkownikami. Może to potrwać od kilku do kilkunastu dni w zależności od wielkości ruchu na naszej stronie internetowej. Dzięki stworzonej grupie odbiorców możemy uruchomić pierwszą reklamę remarketingową dla osób, które odwiedziły naszą stronę www!

Tworzymy grupę odbiorców Tworzymy grupę odbiorców
Masz do mnie pytania?
Umów się na konsultacje!
Co to jest Piksel Facebooka i jak go utworzyć? Krótki poradnik dotyczący uruchomienia Piksela Facebooka oraz utworzenia grup docelowych do zbierania informacji z witryny.